[Review] The Cobbler (2014)

by Dragos Diaconu

Distributia: Adam Sandler, Dan Stevens, Dustin Hoffman, Steve Buscemi, Melonie Diaz, Ellen Barkin, Method Man, Sondra James, Dascha Polanco, Lynn Cohen

Regia: Thomas McCarthy

Cel mai nou film al lui Adam Sandler a aparut. Si, la fel ca toata lumea care a mers la filmul asta, ma asteptam la o comedie usoara, simpatica si care sa nu te faca sa regreti ca ti-ai pierdut undeva aproape 2 ore dintr-o seara alegand sa mergi la acest film si nu la altul.

Si totul incepe promitator : Adam Sandler, il joaca pe Max Simkin, un cizmar din New York, care lucreaza in magazinul mostenit de la tatal sau, de la care a invatat meserie, si care, desi incepe sa devina din ce in ce mai puriu, locuieste tot impreuna cu mama sa, cu speranta ca-si va gasi, candva, o jumatate. Aceasta situatie, un pic tragi-comica, pare a fi premiza unei comedii interesante. Dar aici intervine momentul care schimba rutina : fiind nevoit sa repare o pereche de pantofi intr-un timp scurt cu masina de cusut stricandu-se cand ii era lumea mai draga, Max decide sa foloseasca o masina veche de cusut, care zacea uitata in subsolul cizmariei.

Dar acea masina nu era una obisnuita: dupa cum avea sa constate cizmarasul cel viteaz, ea se dovedeste a avea puterea de a-i transforma purtatorului infatisarea in cea a proprietarului de drept al pantofilor. Daca Max la inceput sa distreaza cu aceasta putere nebanuita, intervine un moment cand se hotareste sa o foloseasca spre binele cartierului sau. Dupa niste intamplari unde partile comice se ascund, ele trebuind sa fie cautate cu microscopul de cate public, Max bineinteles ca reuseste ce si-a propus, reusind intre timp sa-si gaseasca si o fata pe gustul sau. Daca pana atunci filmul pare sa fi fost doar o comedie usor nereusita, dar pe care totusi o puteam recomanda amatorilor de gen, finalul strica toata povestea, dandu-i o nota filosofica fara de care puteam trai bine merci.

Pot spune sincer ca ma asteptam la mai mult de la acest film: o distributie cu nume sonore parea a asigura un film placut si bine facut, dar iata ca uneori asteptarile ne sunt inselate. Partea de comedie a fost greu perceptibila, iar partea dramatico-filosofica a frizat de-a dreptul penibilul, mai ales in momentele de final ale filmului. Din punctul meu de vederem o interpretare mai spre latura comica, si o dizovare imperceptibila a aspectului filosofic ar fi ajutat mult filmul. Adam Sandler nu ar trebui sa caute sa ne demonstreze talentul lui actoricesc incercand sa faca astfel de filme care nu sunt nici cal nici magar, ci ar trebui sa se duca cu capul inainte intr-un film serios. Macar atunci ii va fi mult mai clar ca talentul sau de a face oamenii sa rada nu ar trebui irosit in astfel de filme.

Per total, nu pot sa va recomand sa mergeti la acest film decat daca ati vazut cam tot ce vroiati sa vedeti la cinema si tineti neaparat sa vedeti cu ochii vostrii aceasta struto-camila hollywoodiana.

Nota: 3/10