[Review] The SpongeBob Movie: Sponge Out of Water (2015)

by Dragos Diaconu

Distributia: Tom Kenny, Bill Fagerbakke, Rodger Bumpass, Clancy Brown, Carolyn Lawrence, Mr. Lawrence, Antonio Banderas, Slash

Regia: Paul Tibbit (animatie), Mike Mitchell (live)

Da, hai sa vedem si un desen animat, de ce nu? Prea am stat in ultima vreme sa ne uitam la filme serioase, cu pretentii, asa ca poate ne prinde bine un moment de detasare.

Filmul este de fapt un sequel dupa primul film despre personajul de desene animate SpongeBob SquarePants, numit, cu foarte multe inspiratie, The SpongeBob Movie, din 2004. Regasim, evident, personajele principale din serial, si niste invitati, adusi sa completeze povestioara. Ca invitat principal, producatorii s-au gandit deci la saracul Antonio Banderas si l-au chemat sa joace un pirat amarat, doar e mai bine decat sa vada un asemenea om la coada pentru un ajutor de somaj, din moment ce prietenul Jason Statham s-a hotarat sa apara in cam tot ce inseamna film de actiune anul trecut.

Piratul nostru, un lup al marii singuratic pe nume Burger-Beard, gaseste pe o insula pustie o carte straveche in care este scrisa o poveste cu SpongeBob. Aceasta poveste se deruleaza, firesc, pe fundul marii, in oraselul Bikini Bottom. Aici, armonia este data de dragostea localnicilor pentru vestitii burgeri Krabby Patties, preparati de Bob in restaurantul si dupa reteta secreta a lui Krabs. Dar Plankton, concurentul direct al lui Krabs, este adus la disperare de succesul acestuia si doreste sa puna mana cu orice pret pe reteta secreta de burgeri. Dupa o operatiune cvasi-militara, Plankton ajunge foarte aprope de obiectivul sau, cand, surpriza, reteta dispare, aruncand micul orasel submarin in haos. Citind aceasta poveste, piratul isi da seama ca nu este terminata, iar puterea magica a cartii ii consta in faptul ca scriind in carte, poti decide chiar tu finalul epopeei. Iar un pirat care se respecta nu poate rata sansa sa traga ceva profit dintr-o asemenea situatie…

Ne plimbam asadar intre oraselul de desen animat de pe fundul marii si orasul cat se poate de real de pe malul marii unde ajunge piratul nostru, iar cele doua lumi sunt legate intr-un mod chiar interesant pe final, cand personajele noastre desenate prin viata chiar printre oameni.

In concluzie, am venit la filmul asta fara sa caut nimic serios, si vrand doar sa mai vad ce li se propune copiilor din ziua de azi pe post de divertisment. Nimic special fata de ceea ce stiam deja : o poveste haioasa, dinamica si in acealsi timp usoara, cu o morala simpla si banala presarata pe deasupra. Totusi eu unul sunt convins ca majoritatea copiilor care-l vor vedea vor pleca multumiti de la cinema. In acelasi timp, adultii rataciti prin sala vor fi obligati sa dea un pic in mintea celor mici care-i inconjoara, iar creierul lor va aprecia o ora si jumatate de repaos total.

Nota: 5/10