[Review] Mortdecai (2015)

by Dragos Diaconu

Cu: Johnny Depp, Gwyneth Paltrow, Ewan McGregor, Olivia Munn, Jonny Pasvolsky, Paul Bettany, Jeff Goldblum

Regia: David Koepp

Asadar, dupa multa multa vreme m-am (re)apucat sa mai scriu si eu cate ceva despre filme. N-am avut parte de cine stie de film mult asteptat, un titlu important sau un viitor succes de box office, ci o adaptare dupa o trilogie de carti, cu acelasi nume, scrise in anii ’70 de un anume englez, pe numele lui Kyril Bonfiglioli. Cartile au fost bine primite la vremea lor, au fost traduse in mai multe limbi, mai au cautare si in ziua de azi, dar din pacate inca nu au patruns pe piata noastra.

Despre film… Personajul principal, jucat de Johnny Depp, este Charlie Mortdecai, un negustor de arta, provenit dintr-o familie nobila engleza, este aproape falit si incearca sa scoata capul la suprafata, folosindu-se de sarmul sau personal si de ce i-a mai ramas din averea familiei. Scopul lui in acest film este recuperarea unui tablou de Goya, disparut o data cu finalul celui de-al Doilea Razboi Mondial, care ar contine, pe spatele lui, si niste coduri permitand accesul la o suma foarte mare de bani. Dar munca lui Charlie nu e deloc simpla, pentru ca pe urmele aceluiasi tablou mai avem si mafioti, si teroristi, si miliardari si spioni care nu dau in laturi de la nimic pentru a-si atinge scopul. Intr-un final, deloc nesurprinzator, eroul nostru isi duce misiunea la bun sfarsit si reuseste sa-si salveze atat domeniul familiei cat si casnicia.

Intriga, desi ne plimba din China in Rusia in Anglia si in California si implica niste mafioti rusi, unii chinezi, un terorist international, un spion de la MI5, un valet care pare a fi format pe la trupele speciale si o nevasta cu care Charlie pare a trece printr-o perioada mai rece, nu e nicidecum complicata si nici greu de urmarit, mai ales pentru un film care se vrea a avea si o latura politista. Intriga ne lasa de fapt sa ne concentram atentia spre motivul pentru care am venit de fapt sa vedem acest film : pentru a savura o doza zdravana de umor negru si satira englezeasca. Si aici nu suntem deloc dezamagiti, mai ales ca-l avem pe Johnny Depp in centrul atentiei, care pare a se transforma intr-un Jack Sparrow lasat pe uscat.

Per total, pot spune ca am mers la film fara sa ma fi informat in prealabil asupra filmului, stiam doar ca urma sa fie o comedie cu Johnny Depp si cam atat. Suficient cat sa ma atraga si sa-mi starneasca curiozitatea. Nu ma asteptam la o mare realizare cinematografica, care sa-mi provoace meditatii filosofice, ci la un mod de a petrece aproximativ 2 ore cu niste zambete, dupa o zi de munca. Si n-am fost dezamagit.

Nota : 7/10