[Review] Cocktail (2012)

actori: Deepika Padukone, Saif Ali Khan, Diana Penty

regie: Homi Adajania
Edge and Back: 7/10

Bollywood-ul s-a orientat cu succes spre audienta urbana si “Cocktail” este un experiment indraznet ce aduce pe alocuri cu “Vicky, Christina, Barcelona”.

Daca in mintea voastra filmele indiene din noul val sunt in genul “Prietenii mei elefantii” sau “O floare si doi gradinari” o sa descoperiti o poveste moderna, incitanta, jucata bine si cu mult entuziasm – calitati ce lipsesc cu desavarsire in spatiul cinematografic romanesc unde productiile sunt sufocate de excesele de zel – hai sa prindem inca o nominalizare la un festival cunoscut de experti – si aceleasi poveste din perioada post-comunista. Daca mai apare ceva – rar – acel ceva evita fatis sa fie amuzant si gustat de public pentru ca nu-i asa, publicul nu trebuie adus in cinematografe sa vada filme romanesti actuale, comice, publicul trebuie obligat sa vada doar creatii de Cannes iar daca fereasca sfantu’ nu se executa sa placa si sa elogieze ”operele de arta”, se gasesc destui “experti” gata sa-i sfasie in cronici, postari pe Facebook si in zeflemeaua promovata la rang de arta.

Friends with benefits si modernitatea isi fac loc in povestea conceputa de Homi Adajania. Daca vreti sa vedeti Londra, your wish will come true, regizorul ofera o prezentare ca la carte a orasului, de la aeroport pana la pub-uri si cartiere marginase – inclusiv product placement “Apple”. Veronica (Deepika Padukone), Meera (Diana Penty) si Gautam Kapoor (Saif Ali Khan) sunt tineri frumosi si ajung sa locuiasca impreuna intr-un menaj-a-trois inedit unde el o iubeste pe ea, ea nu-l baga in seama iar cea mai buna prietena moare de dorul lui. Povestea este simpla dar executata bine, acolo unde scenariul se poticneste si actiunea pare sa cada intr-o dulce toropeala, jocul actorilor, muzica si atmosfera te readuc in miezul actiunii.

Cocktail este un film modern, amuzant si reuseste sa imbine momentele clasice Bollywoodiene de cantec si dans cu ceea ce stim noi ca inseamna un film. Daca “High School”, “Burlesque” si alte musicals prind, “Cocktail” merita o sansa din partea publicului european.

Daca tot am vorbit de atmosfera moderna, cei trei actori principali ofera momente savuroase. Diana Penty in rolul gingasei Meera demonstreaza ca poate sa faca dintr-un personaj clasic unul interesant dar cea care straluceste este Deepika Padukone. Veronica este indrazneata, senzuala, tupeista si ofera un recital natural, neasteptat intr-un film indian. Saif Ali Khan pe langa faptul ca este un actor atragator este si un foarte talentat comedian ce aduce cu Michael Youn. Sa nu uitam de coloana sonora compusa de Pritam made to make you dance and smile.

“Cocktail”, give it a go and dance!