[Review] A Long Way Down (2014)

actori: Pierce Brosnan, Toni Collette, Imogen Poots, Aaron Paul, Rosamund Pike, Sam Neill

regizor: Pascal Chaumeil
Edge and Back: 7/10

“Life is looking up”

“A Long Way Down” are la baza romanul lui Nick Hornby publicat in 2005. O comedie neagra, in stil britanic despre sinucidere, anxietate, depresie si promiscuitate.

Patru straini se intalnesc pe acoperisul unei cladiri din Londra in Ajunul Anului Nou, fiecare dintre ei avand de gand sa se sinucida. Cine sunt cei patru? Martin Sharp (Pierce Brosnan), un fost prezentator al emisiunii “Rise and Shine with Penny and Martin”, divortat si cu o cariera ingropata dupa un scandal sexual mediatizat in mijlocul caruia s-a gasit o adolescenta de 15 ani. Martin se considera umilit si cu o scara in spinare si un trabuc fin se pregateste sa-si puna capat zilelor. Maureen Thompson (Toni Collette), o mama care are grija de fiul sau Matty, un tanar cu dizabilitati care trebuie sa fie supravegheat constant. Maureen traieste pentru fiul ei, obosita, deprimata si simtindu-se neajutorata, femeia vrea sa lase in urma o scrisoare pentru a justifica gestul ce vrea sa-l comita in speranta ca Matty va fi ingrijit mult mai bine dupa moartea ei. Jess (Imogen Poots), o tanara cu tupeu ce ascunde un trecut marcat de disparitia surorii ei si neintelegerile din sanul familiei. Impulsiva si dorind sa fie in centrul atentie, Jess vrea sa se arunce in gol dupa ce a fost parasita de iubitul ei. J.J. (Aaron Paul), un american venit pe meleagurile britanice incearca sa-si croiasca un drum in viata dupa o cariera esuata de muzician.

Patru oameni venind din medii diferite se intalnesc pe un acoperis in noaptea de Anul Nou intr-o situatie aparent fara iesire si hotaresc sa faca un pact. Pana de Sfantul Valentin nu vor incerca sa-si puna capat zilelor dar in seara de 14 februarie se vor intalni pe acelasi acoperis si vor face impreuna pasul in gol.

“A Long Way Down” este o productie BBC ce te pune pe ganduri. Mult. Este o raritate in peisajul cinematografic actual dar nu este perfecta. Nici viata nu este perfecta. Depinde cum va uitati la acest film. Depinde ce asteptati de la el. Poate doriti sa vedeti cateva cadre din Londra, poate vreti sa-l vedeti pe Brosnan intr-un rol de comedie – un registru in care isi incearca mana de ceva timp fostul James Bond – sau poate doriti sa gasiti la randul vostru cateva raspunsuri.

Cei patru actori reusesc sa ofera cateva momente bune, Toni Collette induiosand prin felul in care joaca rolul mamei deznadajduite iar Imogen Poots ( ati vazut-o anul acesta alaturi de Aaron Paul in ‘Neep for Speed’) este foarte simpatica in rolul lui Jess.

O comedie neagra cu un subiect sensibil, “A Long Way Down” ofera un moment de respiro pana la blockbusterele care apar in urmatoarele saptamani si te pune pe ganduri. Un lucru demn de toata stima pentru orice film.