[Review] Cuban Fury (2014)

distributia: Nick Frost, Chris O’Dowd, Rashida Jones, Ian McShame, Rory Kinnear, Olivia Colman

regizor: James Griffiths

“All girls love a man who can dance”.

No shit, Sherlock. Sa va spun cate ceva despre “Cuban Fury“. Daca “Billy Elliot“, “Dirty Dancing” si “Strictly Ballroom” ar fi iesit la o bauta, copilul grasunel si cu pasi de Happy Feet ar fi fost produsul acestui one night stand. “Cucereste-o cu Salsa” este un mix tacnit de umor britanic, all time British cast si un raspuns la puzderie de filme americane despre dans si pusti care danseaza. Si are si cateva subtilitati strecurate printre picaturile de Fanta si paiete.

Cronica asta este scrisa in toiul meciului Germania-Brazilia. Brazilia, saraca este condusa cu 5-0 iar Facebook-ul deja a luat foc, eu cu salsa in cap si imaginea lui Ian McShane pe veci intiparita in memoria de la Deadwood incoace, incerc sa va zic voua sa dati o sansa gaselnitei lui James Griffiths.

Bruce Garrett(Nick Frost) este un grasunel simpatic, fara de noroc in amor dar care ascunde un secret. Candva odata dansa salsa si o facea cu foc si pasiune de se rupeau pingelele cand se invartea pe ringul de dans cu sora lui, Sam (Olivia Colman), acum o barmanita cu aspect de concubina din Polinezia ce da pe gat shoot-urile cum beau cafeaua la ora 7 dimineata. De ce a renuntat Bruce la dans? Pentru ca niste boi – specia clasica de batuti in cap cu aere de primadona – i-au administrat intr-o noapte o ciomageala sora cu moartea. Umilit, bietul copil a intors spatele singurului lucru care il facea fericit si a ajuns un barbat singur, luat la misto la munca de ”amicu’ ” Drew (Chris O’Dowd). Tin mortis sa fac o paranteza si sa va spun ca pentru mine mai toate personajele interpretate de O’Dowd ma fac sa le iau la suturi fara pic de mila si remuscari. Drew este un nesimtit notoriu cu maniere de barzaune beat si moravuri de cocota de mana a paispea. Bun, respiram adanc si revenim la “Cuban Fury”.

Ian McShane in capul meu ramane pe veci si de-a pururi Al Swearengen iar in ultima vreme omul asta a hotarat sa incerce roluri mai colorate cum este cel al lui Ron, profesor de salsa. Cu parul semi-permanent, ten bronzat cu un pumn de crema, maieu alb si pantofi de ginerica – nu stiu salsa dar orice panoplie lucioasa in picioare ma duce cu gandul ori la nunta ori la inmormantare – McShame se distreaza in draci in ‘Cuban Fury’. Dai si joaca Al!

Filmele britanice de felul lor sunt jucate de…japonezi. Nu, de britanici. Asa se face treaba ca Olivia Colman si Rory Kinnear – atunci cand nu apare prin seria Bond sau pe scena de la National Theatre sau prin Penny Dreadful – daca nu ati vazut acest serial, do it know! – rasar prin orice sitcom, film, piesa de teatru, franciza made in UK. Kinnear pe post de amic batut de soarta este un deliciu cum si Colman uimeste cu miscarile de salsa. Nick Frost este uimitor. Omul asta n-a fost binecuvantat de soarta sa fie un Brad Pitt printre barbati dar demonstreaza ca un grasunel simpatic isi gaseste curajul si Sfanta Paraschiva baga niste miscari pe ring de ramane Channing Tatum mut.

Daca un persan cu look de playboy si o Fanta rasuflata iti spune ca ai devenit barbat atunci cand esti imbracat cu o camasa cu paiete si pantofi de dans – imitatie piele de crocodil – atunci God damn it, fata e ta, scena e ta si dansezi de parca ti-e tata Lord of the Dance.

“Cuban Fury” este o comedie simpatica. Nu te minte, te joaca pana nu mai poti sa respiri – salsa te epuizeaza, bate la fund orice sedinta de jumps, fitness si pilates – si iti demonstreaza ca trebuie sa ai incredere in tine. Don’t stop believing, hold on to that feeling cum zicea un cantecel. Ah da si Drew e un bou care isi merita soarta.

Mergeti la film! Dragii babei cinefile, eu va las sa citit cronicuta si maine prin tramvaiul 8 in pasi de salsa voi merge la munca.

Edge and Back: 6.5/10