[Review] Deliver Us from Evil (2014)

distributia: Eric Bana, Édgar Ramírez, Sean Harris, Olivia Munn, Joel McHale

regizor: Scott Derrickson

“You haven’t see true evil”

De ceva vreme ma tot plangeam ca n-am mai vazut un horror bun. Fac ce fac si tot la golden oldies ajung si sa-mi fie cu iertarea dar The Rite, The Exorcim of Emily Rose si alte incropeli in stilul asta tot nu s-au apropiat de my all time favorite – The Exorcist. A reusit “Deliver Us From Evil” sa faca o minune si sa-mi potoleasca pofta de un horror bun? People are strange…

Scott Derrickson va regiza Doctor Strange. Pun pe hartie acest aspect Marvel ca sa-l scot din my system si sa-mi vad de cronicuta. Din glorioasa sa cariera de regizor faptul ca are chef sa se ocupe de filme horror – Hellraiser:Inferno, Sinister, The Exorcism of Emily Rose – ma face sa ma intreb in ce directie va merge Marvel cu acest cetatean atasat de proiect. Imi permit sa am dubii la capitolul creativitate si thinking outside the box cand vine vorba de Scott Derrickson – eu una nu trec peste dezamagirea numita “Devil’s Knot”, scenariul filmului fiind scris de omul pe umerii caruia sta un nou film MCU.

“Deliver Us From Evil” are la baza romanul scris de Ralph Sarchie si Lisa Collier, “Beware the Night”. Umbla vorba prin targ ca la baza scriiturii sunt fapte ce s-au petrecut prin Bronx iar Ralph Sarchie si Mendoza au infruntat Raul. Nu stiu eu sigur ce rau au infruntat cei doi dar e bine ca inceputul filmului are oarece atingeri cu The Exorcist. Prin Irak in 2010 taman cand galceava patriotico-eliberatoare era in toi, trei soldati ajung intr-o vagauna si descopera un perete cu un citat scris in limba latina  si ceva semne persane. Fast forward in 2013, cei trei soldati au cam dat de dracu’. La propriu iar Satanei si anghiotantilor sai le cam place muzica celor de la The Doors. Faptul ca Morrison isi petrece eternitatea la Pere Lachaise si mii de fani bat drumul cimintirului nu e o noutate, la fel cum si zecile de urban legends nascute pe acolo nu sunt de ieri sau de azi. Chichita sperietoare din film merge pe drumul redescoperirii credintei. O tema clasica gasite si in alte filme.

Jerry Bruckheimer a produs acest film iar Eric Bana incearca sa convinga publicul sa-l vada pe ecran cu un accent american de Bronx. Sot si tata aflat in slujba dreptatii, cu un partener (Joel McHale) ironic si dat dracu’, Sarchie aterizeaza fara voia lui intr-un caz de exorcizare unde peretii sunt vopsiti in dorul lelii iar versurile formatiei The Doors ofera indicii la fel de subtile ca o palma data dupa ceafa unui scoler ce incurca formulele la algebra.

“Deliver Us From Evil” isi face datoria si merge pana la capat. Sarchie isi infrunta demonii interiori, Santino (Sean Harris) se lupta cu Dracu’ iubitor de muzica buna iar parintele Mendoza (Edgar Ramirez – il stiti din Domino unde se iubea cu Keira Knightley si din Clash of the Titans unde era zeu) intra in gasca popilor cool. Sarchie si Ramirez sunt un fel de fratii Winchester prin Bronx iar daca CW are chef de un spin-off dupa “Supernatural” si a dat cu oistea in gard cu pilotul la “Bloodlines” se poate reorienta spre echipa din ‘Deliver us from Evil’.

Prin peisaj mai rasare, ca o floare, Olivia Munn. Rolul standard de nevasta oropsita si ignorata de sotul politist dar care il iubeste, e intelegatoare si este cea mai awesome nevasta ever. Bana in schimb pune la bataie tot ce stie el sa faca. E simpatic, e ironic, e dur, e milos, sufera si suspina, lupta pana la epuizare. Nu convinge la fel cum Ramirez incearca sa se mearga pe drumul lui Damien Karras si ofera un preot sexos – damn it but it’s true si nu stiu unde o sa ajung eu dupa am scris ca popa era o bunaciune – dar dialogul e flat si credibilitatea povestii este in aer. Nu neg factorul de entertainment al filmului. Intr-o vara saraca in horror-uri “Deliver Us From Evil” se achita la capitolul cateva sughituri, ceva gore si o pisica moarta dar se putea si mai bine. Mult mai bine. Sean Harris nu este Linda Blair si niscaiva subtilitate nu strica povestii.

Edge and Back: 6/10