[Review] The Fault in Our Stars (2014)

actori: Shailene Woodley, Ansel Elgort, Nat Wolff, Laura Dern, Sam Trammell, Willem Dafoe

regia: Josh Boone

“Maybe ‘Okay’ will be our ‘always’…”

Romanul scris de John Green este un teen-novel. In general aceste carti sunt privite cu o spranceana ridica in semn de ironie si aroganta. Sunt destule incercari literare modeste pe piata. Sunt destui tineri si adulti care si-au aflat notorietatea iesind de pe site-ul fanfiction.net cu o povestioara care a rupt gura targului dar din punct de vedere calitativ se gaseste la limita dintre mediocru si infantil. John Green a luat un subiect sensibil si l-a transpuns intr-o maniera ironica, sensibila si inteligenta in paginile “The Fault in Our Stars”. Regizorul Josh Boone a mers mai departe si i-a adus pe fratii din “Divergent”, Shailene Woodley si Ansel Elgort in rolurile lui Hazel Grace Lancaster si Augustus Waters, doi tineri ce se indragostesc. Doi tineri bolvani de cancer. Doi adolescenti pentru care viata chiar este o scarba ordinara ce le-a rapit sansa de a se bucura de micile placeri ale existentei de felul ei efemere pe pamant. Cu toate acestea, John Green si Josh Boone ni arata ca pe doi invingatori, doi tineri ce traiesc fiecare clipa, doi tineri care se iubesc, doi tineri mult mai maturi decat multi dintre noi.

Shailene Woodley n-a stralucit in primul film din seria “Divergent“. Problemele au tinut de scenariu si poate de cheful tinerei actrite de a fi convingatoare pe ecran dar rolul lui Hazel face diferenta dintre ce stiam despre ea la inceputul acestui an si cum o vedem acum. Demi Moore a tinut mortis sa ne arate ca este barbata aruncand un “suck my dick” in fata lui Viggo Mortensen in “G.I.Jane”. “Fuck you”-ul spus din suflet de Woodley este mult mai convingator si mai expresiv decat multe imprecatiuni aruncate de amorul artei si dorinta de a soca. Este o palma peste fata. Te loveste din plin si te lasa cazut pe spate pentru ca vine din partea unui personaj care refuza sa fie o victima. Hazel traieste. Hazel iubeste, Hazel este ironica si aroganta. Hazel este un om, o supravietuitoare si in ultima perioada putine filme au reusit cu simplitate sa ne arate cat de scurta este viata si cat de important este, asa cum zicea si Jack Dawson ‘to make each moment count‘.

Perechea de actori Woodley/Elgort se ridica peste asteptarile publicului si demonstreaza ca filmul “A Walk To Remember” poate sa fie egalat prin simplitate si mesaj si chiar sa-l intreaca. Unde Shane West si Mandy Moore erau la limita dintre Hallmark si Lifetime, Woodley si Elgort sunt autentici si iti raman in minte si suflet mult timp dupa ce ai iesit din sala de cinema si ai terminat de citit cartea.

Interpretari reusite vin din partea lui Nat Wolff, mizand pe un amestec de geekness si fragilitate dar si din partea Laurei Dern, ilustrand suferinta parintilor. Se spune ca nu exista blestem mai mare decat sa-ti duci copilul la groapa. Laura Dern si Sam Trammell nu ofera o interpretare stropita in fiecare moment de lacrimi si deznadejde. La fel ca Woodley, cei doi actori arata chinul dar si existenta de zi cu zi stiind cat de pretioase sunt clipele petrecute alaturi de cei dragi.

Daca actorii si povestea emotioneaza, ‘The Fault in Our Stars” beneficiaza de un soundtrack excelent. Ed Sheeran, Kodaline, Birdy sunt doar cativa artisti ce ii puteti descoperi urmarind acest film.

“The Fault in Our Stars” a reusit sa intreaca in weekendul trecut filme precum ‘Maleficent‘ si “Edge of Tomorrow” la box office-ul american. Multi s-au intrebat cum s-a intamplat acest lucru. De vina sunt pustii care promoveaza constant cartea si filmul pe Tumblr si Facebook. De vina este obsesia pentru filmele lacrimogene. De vina este poveste si mesajul si atunci cand iesi din sala de cinema iti aduci aminte ca dincolo de griji, de slujba, de certuri exista dragostea iar viata trebuie traita la maxim. Pentru micile placeri ale vietii…okay? Okay.

Edge and Back: 8/10