[Review] The Man from U.N.C.L.E. (2015)

distributia: Henry Cavill, Armie Hammer, Alicia Vikander, Elizabeth Debicki, Hugh Grant, Jared Harris

regizor: Guy Ritchie

Illya Kuryakin: I was briefed on your criminal career. Your balls are on the end of a very long leash, held by a very short man.

Napoleon Solo: I wonder if it was your father’s shame that gave you such drive… Or was it your mother’s reputation? I understand that she was extremely popular amongst your father’s friends…

“Man from U.N.C.L.E.”, noua isprava in materie de regie a lui Guy Ritchie isi are radacinile in serialul produs de MGM in 1964 si creat de Sam Rolfe. 2015 are toate sansele sa devina cunoscut drept anul aventurilor cu si despre spioni iar aparitia acestui film pe finalul unei veri toride are darul sa-mi resusciteze interesul pentru lansarile din sezonul toamna-iarna. Asa cum unii asteapta cu nerabdare noile colectii Channel, eu imi fac programul in functie de avanpremierele cinefile. Merita sa vedem cum sta treaba cu Unchiul? Let’s see.

Napoleon Solo (Henry Cavill), C.I.A. agent, Illya Kuryakin (Armie Hammer), K.G.B. agent. Misiunea: Gaby (Alicia Vikander) si tatal ei, un savant nazist care lucreaza pentru puternica familie Vinceguerra. Se spune prin popor ca te faci frate si cu dracu’ ca sa treci puntea. Nimic mai adevarat. In cazul de fata cei doi adversari se trezesc ca devin parteneri intr-o misiune aproape imposibila.

Guy Ritchie atunci cand nu readuce in atentia publicului aventurile lui Sherlock Holmes are (alte) idei geniale. Man from U.N.C.L.E. este o reusita din punct de vedere cinematografic. Fanii filmelor ‘clasice’ Bond si pasionati de peripetiile lui Simon Templar vor avea un adevarat festin. La bella Roma! Costume croite pe corp – hello Henry darling – femei frumoase si elegante – Vikander este o dulce cand vrea ea dar the bad-ass lady este glaciala Elizabeth Debicki aka Victoria Vinceguerra – moto-scutere Vesper, muzica italiana care mi-a mers la suflet, replici taioase si ironice. Acesta este filmul care l-am asteptat de cateva luni bune. Entertainment de la inceput la sfarsit si cu siguranta ca va exista si un sequel – chiar merita.

Pentru cei care n-au apucat sa se familiarize cu dragul Henry Cavill, this is the movie for you. Dincolo de rolurile din The Tudors, Immortals si Man of Steel, primim o monstra de umor sanatoasa din partea celui mai britanic spion american din ultima vreme. Cavill se joaca cu partitura sofisticatului Solo, suav, periculos si dat naibii. Armie Hammer are si el in sfarsit norocul sa spele rusinea cunoscuta sub numele de “The Lone Ranger” (da, fac parte din grupul celor care n-au gustat filmul asta, live with it) fara sa faca exces de zel cu accentul rusesc.

Parteneriatul atipic pentru perioada Razboiului Rece are la baza o misiune in care o tanara trebuie sa fie salvata/aparata (iar aparentele insale) iar personajul negativ este as cold as ice. Elizabeth Debicki, cunoscuta noua din “The Great Gatsby” straluceste nu doar cu ajutorul machiajului, coafurii si costumelor; rolul de villain ii vine ca o manusa iar amprenta universului Bond clasic se simte din plin in scenele dintre Victoria Vinceguerra si Napoleon Solo. Delegati la roluri cameo sunt Jared Harris si Hugh Grant – intr-un rol de vis.

Montajul alert si atentia pentru secventele de actiune – vezi driftul cu trabantul – sunt elemente cunoscute de noi cand vorbim de Guy Ritchie. Din nou, trebuie evidentiat faptul ca britanicul se distreaza cu cap si ne ofera o ultima aventura de vara.

Edge and Back: 8/10