[Review] Neighbors (2014)

actori: Seth Rogen, Rose Byrne, Zac Efron, Dave Franco, Christopher Mintz-Plasse, Andy Samberg, Lisa Kudrow

regizor: Nicholas Stoller
Edge and Back: 7/10

“I am Batman” (Teddy)

“Neighbors” sau “Vecini de cosmar” cum a fost tradus filmul lui Stoller pe meleagurile noastre porneste de la cruda realitate prin care au trecut multi tineri. Maturizarea. Cunoasteti sentimentul. Primii ani de facultate cu tot cu examene, partiale, restante, nopti nedormite si chefuri nascute din fel de fel de motive au darul sa-ti bage in cap o stare de invincibilitate. Clipa aia cand mergi pe strada si in minte iti rasuna “Eye of the tiger”. Esti King/Queen of the World. Nimeni si nimic nu-ti sta in cale. Muti muntii din loc. Starea asta dureaza pana cand iti sustii licenta sau iti gasesti un job pentru ca dragilor, atunci este momentul cand realitatea iti da una peste ceafa si te aduce cu picioarele pe pamant. Te scoli la 6 dimineata, ai prioritati, task-uri, sefi care iti dau deadline-uri. Timpul tau liber se duce la dracu-n praznic si tanjesti dupa zilele cand erai the boss.

Cam asa stau lucrurile cu Mac (Seth Rogen) si Kelly (Rose Byrne), un cuplu mutat in suburbii cu un copil si dorinta de a intoarce timpul inapoi. Cum ar zice Voltaj ” ca la 20 de ani, fara griji si fara bani”. Cei doi si-au pus toate econimiile la bataie si au o casuta a lor intr-un cartier linistit dar totul se duce pe pustii atunci cand membrii unei fratii se muta langa ei iar petrecerile zgomotoase se tin lant.

“Neighbors” abunda de glume mai mult sau mai putin reusite. Un exemplu clasic care va face deliciul publicului si va deschide o avalansa de opinii este momentul de aur dintre Teddy (Zac Afron) si Mac – “I am Batman”. Pentru ca, nu-i asa, fiecare generatie are Batman-ul ei. Deliciul acestei comedii vine din clipa in care ajungi sa intelegi ”drama” personajelor. Mac si Kelly trec prin criza cuplului proaspat intrat in colimatorul maturitatii. Nu vor multe de la viata dar au un copil, au o casa pentru care au facut sacrificii si nu doresc ca un grup de pierde vara sa le distruga linistea – sa ne gandim cum ar fi sa ne trezim si noi dupa 9 ore de munca, rupti de oboseala, aterizati acasa cu gandul sa vedem ultimul episod din “Game of Thrones” si vecinii ar incepe un baieram.

Membrii fratiei Delta Psi traiesc intr-o lume vesele unde dorinta de a realiza cea mai mare petrecere de sfarsit de an si a deveni celebrii pentru acest lucru este o prioritate. Teddy este tufa de Venetia din punct de vedere intelectual si doar faptul ca arata al dracului de bine il ajuta in viata. Un aspect scos in evidenta de amicul sau, Pete (Dave Franco) capabil sa faca tranzitia de la adolescenta la starea de om matur cu un IQ si idealuri.

“Neighbors” nu-si bate joc de timpul si banii spectatorilor. What you see is what you get. Te identifici cu ambele echipe Mac&Kelly vs Delta Psi. Avem gaguri fara perdea, slap-stick jokes, misto, umor grosier prin punctele esentiale si o doza de buna dispozitie dupa o zi de munca.

Aruncand un ochi – de felul lui critic – la distributie avem cateva de spus despre actori. Seth Rogen joaca acelasi rol de neghiob cu suflet de aur, slabe sanse sa-l vedem in alte roluri. Zac Efron sau Bunaciunea cu patratele da semne ca este capabil de profunzime pe ecran, constient si de faptul ca efortul depus la sala nu va fi ignorat de publicul feminin. Dave Franco (fratele lui James Franco, rasarit in productii cum ar fi “Now you see me” si “21 Jump Street”) face o pereche buna pe ecran cu Efron, in chip de good buddy vs bad buddy – cineva trebuie sa fie cu capul pe umeri in toata afacerea asta – dar pentru ca exista un adevar universal ”bros before hoes”, dialogurile dintre cei doi sunt absolut ”fermecatoare”. Rose Byrne – “Troy”, “Damages”, “Casanova”, “Bridesmaides” – ne demonstreaza ca este o actrita versatila capabila sa se detaseze de imaginea standard a eroinei de comediei – vezi Sandra Bullock – fara a cadea in  grobian – vezi Melissa McCarthy.

All in all, “Neighbors” este o experiente placuta, cu o doza de morala binevenita. It’s time to grow up and embrace the motion. Sau cum ar zice multi parinti pe lumea asta “maturizeaza-te maica!”

“Vecini de Cosmar” este distribuit in Romania de Ro Image iar vizionarea de presa a avut loc la Cinema City.