[Review] The Pirate Fairy (2014)

regie: Peggy Holmes

actori-voci: Tom Hiddleston, Anjelica Huston, Lucy Liu, Lucy Hale, Christina Hendricks
dublaj: Dana Marineci, Ionut Grama, Anca Sigartau, Aylin Cadir, Catalina Mustata
Edge and Back: 7/10

“Oh, how high we will be, (We will be)/’Cause the blue fairy dust surely packs a mighty wallop. (It only takes a dollop)/Soon it will set us free, (we’ll be free)/From the chains of gravity. (Ohh, oh, ohh, oh, oh, oh, oh, oh)/And we’ll hoist up the sail/And we’ll set course for the sun/’Cause when you’ve got wings/No wicked deed that can’t be done/And we owe it all to our great and glorious captain!”

“Clopotica si Zana Pirat” este al cincilea film animat cu Tinker Bell aka Clopotica din indragita franciza “Disney Fairies”. Anul trecut cand Marvel incepuse campania de promovare pentru “Thor:The Dark World”, in cadrul D23 au fost prezentati actorii care isi imprumutau vocile personajelor si primele cadre erau infatisate celor prezenti in sala. Da, Tom Hiddleston canta si canta chiar foarte bine in postura tanarului James iar Zarina si micutele zane aduc un farmec aparte unei povesti ticluite de J.M. Barrie despre un baietel care refuza sa creasca si zbura spre un taram de basm, Neverland. Directia? “Second to the right, and straight on till morning!”

Zarina este o zana prafului care isi pune multe intrebari despre activitatile de zi cu zi. Ce se intampla daca se combina praf auriu cu praf roz? Pot zanele sa amestece proprietatile din fiecare graunte de praf? Au voie zanele sa faca asemenea lucruri? Zarina este neastamparata si curiozitatea ei o pune in situatii nefericite. Alungata din Pixie Hallow, zana roscovana revine dupa un an cu un plan si o infatisarea cu totul aparte. Asa cum Tinker Bell si celelalte zane vor descoperi, prietena lor a devenit capitanul unui echipaj de pirati si motivul pentru care s-a intors acasa este pentru ca are nevoie de praful albastru.

De multe ori frumusetea unui desen animat este diminuata atunci cand urmaresti versiunea dublata. Sunt situatii cand rezultatul functioneaza si alte cazuri cand vei cauta sa vezi imediat varianta originala. “The Pirate Fairy” este un caz norocos. Melodiile in varianta in limba romana sunt fermecatoare si ii vor incanta pe cei mici si pe cei mari care vor dori sa vada ce s-a mai intamplat prin Pixie Hallow. Daca ramaneti pana final (you must) veti auzi si varianta melodiei “Who I Am” interpretata de Natasha Bedingfield.

Dragii mei, momentul care l-am asteptat a fost sa-l aud pe Ionut Grama cum se descurca cu rolul lui James si implicit cum reuseste sa redea modulatiile vocii lui Tom Hiddleston ( in “Pirate Fairy” canta, este galant, baiat simpatic cu un viitor interesant la orizont). S-a descurcat Ionut Grama? Da. Tom Hiddleston are obiceiul atunci cand interpreteaza un rol in care trebuie sa puna in evidenta latura malefica – mischivious sa vorbeasca apasat, pe un ton usor raspy, accentuand ultimele silabe. Urmariti fragmentul din Thor: The Dark World cand Loki spune replica ” Malekith! I am Loki of Jotunheim, and I have brought you a gift! I only ask for one thing in return; a good seat from which to watch Asgard burn!”

Peggy Holmes aduce pe ecrane o poveste colorata unde 3D-ul aminteste de universul eco-friendly din “Epic“. O poveste frumoasa despre prietenie, curaj, curajul de a spune ca ai gresit si puterea de a fi capabil sa repari ce ai stricat. In plus, “The Pirate Fairy” are si acel ceva in plus. Primim cateva indicii despre evolutia unor personaje pana la evenimentele din “Peter Pan”. Poate sunteti curiosi sa aflati cum Hook s-a ales cu temutul carlig sau care este legatura dintre crocodil si ceas?

Personal as dori sa vad o poveste pe marele ecran strict din punctul de vedere al lui Hook. Varianta din 2003 cu Jason Isaacs in rolul capitanului si domnului Darling a pus pe tava cateva dintre trasaturile acestui personaj. Serialul “Once Upon a Time” a mers mai departe iar Killian Jones (Colin O’Donoghue) este acum un anti-erou interesant. In 2015, Garrett Hedlund va juca rolul lui Hook in filmul regizat de Joe Wright in care personajul negativ va fi capitanul Blackbeard (Hugh Jackman).

“The Pirate Fairy” aduce un zambet cu buze, culoare si voie buna. Give it a go!

Tom Hiddleston aka James ( he sings):